Aby zdobyć lub utrzymać pracę sprzedawcy, szczególnie w przypadku dużych firm z ogromną rotacją pracowników, powinniśmy stale dokształcać się z różnych dziedzin. Szczególnie popularny jest rozwój kompetencji miękkich, które przydawać się mogą do negocjacji z klientami, prezentacji produktów czy podejmowania decyzji w zakresie procesów reklamacyjnych. Szkolenia dla sprzedawców prowadzone są zwykle w formie praktycznych warsztatów, dzięki czemu każdy uczestnik może przećwiczyć wszystkie metody sprzedaży przy pomocy studium przypadku, odgrywania scenek sytuacyjnych lub prowadzenia dialogów z prowadzącymi i innymi uczestnikami kursu.
Jeśli decydujemy się na konkretny kurs musimy zwrócić uwagę na stosunek zajęć praktycznych do teoretycznych oraz doświadczenie i renomę samych wykładowców. Jeśli swoją przyszłość wiążemy z działaniem w jednej branży, możemy także wykonywać wiele kursów, które poświęcone są zdobywaniu wiedzy teoretycznej, ściśle ukierunkowanej na jeden obszar działalności, dzięki czemu pogłębimy znajomość branżowych nowinek, utrwalimy wiedzę z zakresu sprzedawanych produktów oraz staniemy się pożądanymi na rynku pracy specjalistami.