Wysokie kwalifikacje i umiejętności sprzedażowe stanowią dziś filar każdego udanego biznesu. Sprzedawcy są bardzo ważnym ogniwem zespołu handlowego; to od nich zależą bowiem wyniki sprzedażowe, a w dalszej perspektywie – rozwój firmy. Rynek jest jednak dynamiczny, a więc koniecznie trzeba nadążać za zmianami i wykazać się elastycznością. Jak to zrobić? Najlepszym sposobem na poszerzanie kompetencji są szkolenia dla handlowców.
Dlaczego szkolenia dla handlowców są tak ważne?
Nie ma się co oszukiwać – konkurencja na rynku jest ogromna. Trzeba wykazać się szczególnymi umiejętnościami, aby osiągać zadowalające wyniki. Ważny jest zespół wykwalifikowanych specjalistów: od handlowców, przez specjalistów od marketingu, aż po menedżerów sprzedaży.
Odpowiednią wiedzą powinni wykazywać się także sami przedsiębiorcy i właściciele firm. Sprzedaż to złożony proces, który trzeba odpowiednio przeprowadzić. Zdobyte umiejętności przekładają się bezpośrednio na najważniejszy cel każdej firmy, a mianowicie znaczący wzrost sprzedaży.
Szkolenia dla handlowców – na jakie szkolenia sprzedażowe warto się zdecydować w 2023 roku?
Aby podnieść swoje kwalifikacje i zdobyć cenne umiejętności, warto zdecydować się na takie szkolenia dla handlowców jak:
- Telemarketing oraz inicjowanie kontaktu z potencjalnym klientem – w trakcie szkolenia poznasz przydatne techniki pozyskiwania nowych klientów, nauczysz się komunikacji w procesie sprzedaży oraz poznasz skuteczne techniki sprzedaży przez telefon.
- Linkedin i budowanie kontaktów biznesowych – szkolenie handlowe pozwoli na zapoznanie się z technikami pozyskiwania klientów przez platformę Linkedin, nauczysz się budować sieć kontaktów w networkingu online, poznasz również tajniki social sellingu.
- Techniki sprzedaży B2B – jest to szkolenie dla przedstawicieli handlowych, którzy nauczą się badać potrzeby klienta i odpowiednio prezentować ofertę handlową. Program szkolenia dla handlowców obejmuje także radzenie sobie z obiekcjami klienta i finalizację sprzedaży.
- Paragon XXL, czyli techniki sprzedaży w sklepie stacjonarnym – kursanci poznają podstawowe techniki sprzedaży bezpośredniej, a także skuteczne techniki obrony ceny, techniki dosprzedaży i finalizacji transakcji.
- Techniki negocjacji biznesowych – przedmiotem kursu są techniki negocjacyjne, a także techniki wywierania wpływu.
- Profesjonalna obsługa klienta – do niezbędnych umiejętności handlowych należy posprzedażowa obsługa klienta, której nauczysz się właśnie na tym szkoleniu. Ponadto dowiesz się, jak budować i rozwijać relacje z klientem, a także poznasz psychologiczne aspekty współpracy z klientami.
- Obsługa trudnego klienta – równie istotna jest umiejętność rozwiązywania problemów, z jakimi zgłasza się klient i radzenie sobie w trudnych sytuacjach. Jeśli chcesz podciągnąć się w tym zakresie, to wybierz właśnie to szkolenie.
- Szkoła zarządzania sprzedażą – podczas szkolenia nauczysz się, jak zaprojektować proces sprzedaży oraz jak zmierzyć skuteczność sprzedaży. Dowiesz się także, jak efektywnie zarządzać zespołem sprzedaży.
Kursanci otrzymują materiały szkoleniowe, a samo szkolenie nastawione jest na umiejętności praktyczne (ćwiczenia i scenki). Zaangażowani kursanci skuteczniej przyswajają wiedzę, niezbędną w pracy handlowca.